VIVÈNCIES PER SEMPRE

DANIEL CERVERA

Joventuts Unides, de sempre, l'he considerada com a pròpia per tot allò que m'ha aportat i per les vivències que m'ha ofert.

Amb la família, sempre hem tingut tradició de cantaires: mons pares i mons germans de ben menuts ja ens féiem els contracants de manera intuïtiva sense cap mena d'estudis musicals, fent de la música a les trobades de les nostres festes familiars una cloenda a base de cançons que el nostre pare ens traspassava de quan ell era jove. Avui dia, per degràcia, ja no és així. Què hi farem!

La incorporació a l'entitat Joventuts Unides, fa més de quaranta anys, fou fortuïta i afortunada, la qual perdurarà mentre em quedin forces i veu per a seguir. Ho tinc clar.

Les primeres cançons que ja vaig cantar amb el primer assaig fou "Nabucco" i "L'Empordà"; quina felicitat! Mai no ho oblidaré. Al llarg d'aquest grapat d'anys per l'entitat, he sigut president amb una època compromesa per les lleis franquistes del moment, amb centenars d'anècdotes que faria interminable aquest escrit. També, acompanyant Andreu i Marga Ortiz, vaig formar part de les primeres Trobades de Cant a Montserrat. Com també en les tres primeres aules de direcció desenvolupades a la nostra entitat i he col·laborat sempre que he pugut amb l'entitat.

S'han fet miracles al llarg del temps, sempre sota la direcció personalitzada d'Andreu, sempre serà "lo nostre Andreu". Mai no hi ha hagut un cèntim però, gràcies a l'esperit de col·laboració de molta gent, avui es disposa d'una escola preparada per a tota mena de reptes per la professionalitat dels seus mestres.

La Flama del Canigó a Sant Joan es va posar en marxa gràcies a l'esperit nacionalista que sempre s'ha viscut a l'entitat. Recordo (era  president en aquell temps) quan vaig recuperar un artilugi de les deixalles de la Papelera del Maestrazgo on treballaba i que fins avui segueix en actiu per a Sant Joan i d'altres actes socials.

La meva dona, Emília, també s'incorporà aviat a la coral i també continua aportant el que se'ns demana al dia a dia. És, com deia, com una cosa nostra.

Cinquanta anys que, sens dubte, seran molts més i tots molt importants, els passats i els futurs, sense oblidar el present .

Felicitats!!!


DANIEL CERVERA
Cantaire i expresident.

Festa del 25è Aniversari de Joventuts Unides (1991).
Reconeixement als 4 presidents de l'entitat fins llavors (d'esquerra a dreta):
José Antonio Tíscar, Felisa Tomàs,
Daniel Cervera i Sergi Almuni.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

HONOR SOCIETAT 2023, UN GRAN HONOR PER A JOVENTUTS UNIDES

PUJA LA NIT COM UN HIMNE DE SAFO. Record i agraïment d'un Concert de Sant Jordi

MUNTANYES DEL CANIGÓ

M'AGRADA LA CORAL!

ANSELMO: EL CAMÍ DELS HEROIS