EL MEU PAS PER JOVENTUTS UNIDES

ENRIC MARTÍ ABELLA

La meva relació amb Joventuts Unides comença amb quatre anys, allà per l’any 1998. Vaig començar aprenent llenguatge musical de la mà d’Andreu Martínez i també de Gregori Mestre. A mesura que els cursos van anar passant, van ser altres professors els que em van ensenyar solfeig, com Natàlia Jiménez o Albert Queralt, entre altres. Anava tres dies a la setmana per aprendre llenguatge musical i una hora setmanal a classe d’instrument. Vaig dubtar entre tocar el violí o la guitarra, però finalment em vaig decantar per la segona. El procés per seleccionar un instrument em va semblar molt adient ja que Joventuts Unides em van donar l’oportunitat de provar i estudiar cada instrument abans de decidir-me per un o per l’altre. Entre Albert i Ma. Carmen em van ensenyar a tocar l’instrument, per la qual cosa els estic especialment agraït per tota l’atenció que van dipositar en mi al llarg de tantes hores.
Un cop amb un cert nivell de guitarra, vaig poder tocar-la al conjunt instrumental i això em va alegrar molt perquè, personalment, mai he caigut massa bé als instruments de vent (així al revés). Sempre recordaré el concert al Palau Sant Jordi, al qual va participar Joventuts Unides, quan l’ACEM (Associació Catalana d'Escoles de Música) va fer 15 anys. Si no recordo malament, unes 5.000 persones s’hi van aplegar per cantar i tocar sota la direcció de Salvador Brotons i amb l’acompanyament d’Albert Guinovart al piano. El fet de tocar al costat d’altres guitarristes d’altres escoles i envoltat de tanta gent va ser una experiència que sempre recordaré.
Si ens centrem en el present, actualment canto al Cor Jove (o ho intento). Mai no he estat un gran cantant, però els meus amics m’hi van animar ara fa uns quatre anys. No cal ni dir-ho, però Cinta i Josep fan una gran feina amb tots nosaltres i, sobretot, tenen molta paciència. He gaudit de tots i cadascun dels concerts amb el Cor Jove però destacaria, especialment, el concert on Albert Guinovart ens va acompanyar amb el piano i el Cor Jove va cantar juntament amb la Coral Polifònica a la Casa de la Cultura. Aquell concert va ser gloriós.
Tinc molt bons records de les diverses sortides realitzades amb el Cor Jove i amb la Coral Polifònica; en són exemples, el viatge a l’Alguer que vam fer l’agost del 2014; la sortida a Coma-ruga de l’any anterior; com també les estades intensives de cant coral a la Pobla de Benifassà.
Concert del Cor Jove. D'esquerra a dreta, de dalt a baix:
Oscar Pla, Enric Martí, Danae Castell, Gerard Toset i Olga Abella.
Per anar acabant, i com a anècdota personal, abans d’una audició de guitarra a la Sala Rosa, després de fer la foto de rigor amb tots els alumnes, no se’m va acudir res millor que intentar saltar, al màxim de les meues capacitats, les dos escales que hi ha abans d’entrar a la Sala. Només cal dir que el dia anterior havia caigut un diluvi al poble i hi havia tolls per tot arreu. En resum, que vaig relliscar abans de saltar i em vaig veure dins un toll enorme... la cara de Nuri ‘la peluquera’ descrivia perfectament el que havia passat.
Finalment, si l’entitat celebra els seus 50 anys, m’agradaria que en pogués fer 50 més i que la Sénia continuï gaudint d’aquesta entitat on tantes persones treballen diàriament, i de forma altruista molts cops, perquè l’escola segueixi endavant, formant músics i, molt important, persones. Felicitats!
ENRIC MARTÍ
Cantaire del Cor Jove

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

HONOR SOCIETAT 2023, UN GRAN HONOR PER A JOVENTUTS UNIDES

PUJA LA NIT COM UN HIMNE DE SAFO. Record i agraïment d'un Concert de Sant Jordi

MUNTANYES DEL CANIGÓ

M'AGRADA LA CORAL!

ANSELMO: EL CAMÍ DELS HEROIS