UN MÓN MÀGIC I MERAVELLÓS

Lídia Ferré Ferré


Imatge del llibre de música Ireneu Segarra
Era cap a les voltes de Sant Joan de l’any 1981 o 1982. Déu n'hi do com ha passat el temps! Recordo molt bé com una tarda vaig sortir de casa amb ma mare i em va dir que anàvem a apuntar-me a “solfa”. Primer vam anar a emmarcar un quadre i després a l’Escola de Música. A ulls d’un nen, per a qui tot esdevé màgic i meravellós, ja us podeu imaginar la impressió que em va suposar entrar a l’Escola de Música per primer cop. Ja no us explico quan em van donar el llibre del pare Ireneu Segarra. No entenia res del que allí hi deia però per si de cas em vaig comprar la carpeta més bonica que vaig veure per guardar el meu llibre de música. Vaig ser alumna diversos anys a Joventuts Unides però, coses de la vida, no vaig seguir amb aquesta formació.

Concert de Nadal. A primer terme a la dreta, Lídia Ferré.


Passat tant temps, ara sóc jo la mare i tinc un nen, Quim, al qual no vull privar d’aquestes sensacions. Quan va néixer vaig remenar entre les velles capses on mon pare va guardar tots els llibres de quan era petita. No vaig trobar el primer però si el meu segon llibre de música. La primera cosa que em va venir al cap van ser els TITI TA TITI TA que pacientment ens ensenyava l’Andreu. A la vegada vaig començar a recordar infinitat de cançonetes que apreníem. Sempre li he cantat aquestes cançons a Quim i a vegades em sorprèn l’ampli repertori que tinc, tot gràcies a Joventuts Unides. Poc o molt alguna cosa li hauré fet despertar al menut que, amb tres anys, ja és alumne de l’escola i em fa córrer tots els dimarts a les 5 quan surt del cole per anar a “música del pis de dalt a tocar el piano” (diu ell). Jo li dic que un dia li farà mal el berenar, menjant i anant a corre-cuita cap a la Plaça, però en el fons m’ho passo millor que ell. Espero que ell segueixi endavant en la formació i que en gaudeixi, almenys, tant com ho vaig fer jo.

LÍDIA FERRÉ 
Exalumna i mare d'alumne.

Concert de Nadal 2015. A primer terme, a l'esquerra, Quim Ferré Turcanu; a la dreta, Júlia Juan.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

HONOR SOCIETAT 2023, UN GRAN HONOR PER A JOVENTUTS UNIDES

PUJA LA NIT COM UN HIMNE DE SAFO. Record i agraïment d'un Concert de Sant Jordi

MUNTANYES DEL CANIGÓ

M'AGRADA LA CORAL!

ANSELMO: EL CAMÍ DELS HEROIS