LES NOTES, EL VIOLÍ I EL CANT. EL GUST PER LA MÚSICA

IRENE BEL

Al davant: Davinia Arasa, Irene Bel, Rut Queralt
Júlia Caballer, Quim Juan i Joan Tíscar.
Al darrere: Lluís Blasco, Francesc Vidiella, Pau Esteller,
Meritxell Queralt, Clara Vidal i Natàlia Jiménez.

Al mig: Rubén Serret i Emili Arasa.
Jo vaig començar a anar a l’escola de música quan feia parvulari, no sé exactament si amb 4 o 5 anys, però hi segueixo anant i en tinc 17, així que ja en van aproximadament uns 12; i em van apuntar perquè vaig dir que hi volia anar per aprendre música... allà on anava la meua germana... jo darrera seu!

Des dels meus inicis com a alumna recordo moltes coses i en destacaria moltes altres més. Començant per la companyonia amb els amics de sempre i amics nous fets a l’escola de música, i continuant per moltes de les classes de solfeig i de violí durant molts anys, tant a l’escola vella com a l’escola actual. També cal dir que porto uns 8 anys fent solfeig, des dels 7 o 8 anys aprenent a tocar el violí i uns quants anys cantant a cors...

Audició de Sant Jordi. D'esquerra a dreta: Joan Tíscar, Roderic Vidal, Àlex Martín, Quim Juan, David Vinyals, Rut Queralt, 
Júlia Caballer, Davinia Arasa i Irene Bel.
Una gran experiència va ser poder compartir actuació amb milers de persones més el Palau Sant Jordi l’any 2008 com a violinista, i una altra per remarcar pot ser el concert que vam fer les diferents corals de Joventuts Unides juntament amb Albert Guinovart farà uns quants Nadals, i aquest any participar amb el cor Tyrichae, l’Orquestra UNESCO de Barcelona i el seu director Gonçal Comellas fent de cantaire juntament amb la Coral Polifònica de l’entitat: ha sigut una experiència per recordar i amb molt bona oportunitat perquè Joventuts Unides es done més a conèixer (gràcies a Josep i Cinta Ollé i els seus companys que han anat coneixent durant la seva trajectòria musical), per fer relacions amb gent d’altres cors i poder gaudir de concerts amb altres cantaires.

Concert de fi de curs 2014. Darrere: Irene Bel, Dana Sabaté, Rut Queralt, Marc Cabanes, Meritxell Queralt i Júlia Caballer. Davant: Paula Fuentes, Adrià Sànchez, Georgiana Bota, Maria Sebastià, Danae Castell, Gerard Toset i Joan Galindo.
De tots els anys, i les hores invertides amb els diversos professors de l’escola, què en destaco? Clarament, tota la música apresa i el gust per aquesta que tinc, i penso que si tard o d’hora, per qualsevol circumstància, deixo de formar part de l’escola seguiré tenint el mateix gust i plaer que tinc a l’hora de fer música, i és amb el que em quedo.

Sols desitjo que aquests 50 anys només siguen un principi i puga anar creixent més com a entitat musical del poble.

IRENE BEL
Cantaire del Cor Jove i exalumna.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

HONOR SOCIETAT 2023, UN GRAN HONOR PER A JOVENTUTS UNIDES

PUJA LA NIT COM UN HIMNE DE SAFO. Record i agraïment d'un Concert de Sant Jordi

MUNTANYES DEL CANIGÓ

M'AGRADA LA CORAL!

ANSELMO: EL CAMÍ DELS HEROIS