JOVENTUTS UNIDES: DEU ANYS DE LA MEUA VIDA

DÚNIA PLA QUERALT

Jo vaig començar a Joventuts Unides quan tenia tres anys, vaig començar fent llenguatge i cor.

Tota la meua família per part de mare esta involucrada en l'entitat ja sigui cantant a la coral o fent classes. Per tant, això de la música ja em ve de família. Dels meus primers anys a l'entitat recordo especialment els moments de la coral; abans no era com ara, que és un cor d'uns 30 xiquets i al cap d'uns anys puges a un altre d'uns 20 o 30 més. Abans només hi havia la coral polifònica i la coral infantil, on érem uns 12 xiquets. La veritat és que sempre s'ha fet molta família però, al ser-ne menys, encara era més especial.

Recordo amb molta emoció i nostàlgia les cançons que vam cantar a la coral infantil; no recordo moltes lletres, ja que era molt menuda i han passat 10 anys, però sí que recordo anar pels carrers cantant les cançons de coral amb les cosines i el meu germà, en tornar de l'assaig. I eren uns moments molt especials, sobretot quan vam cantar la cançó «Caresse sur l'Océan» de la pel·lícula Los Chicos del Coro, on Meritxell (la meva cosina gran) va fer el solo. Quan hi penso, encara em sorprèn que Cinta fos capaç d'ensenyar-me tota la lletra de les cançons en francès! I me les sabia de memòria. Algunes vegades, quan escolto la cançó i penso en aquells records, encara sóc capaç de cantar algun tros desprès de 10 anys i n'estic molt agraïda.

D'esquerra a dreta, de dalt a baix: Oscar Pla, Júlia Mestre, Meritxell Queralt,
David Viñals, Laura Matheu, Alba Matheu, Maria Sebastià, Dunia Pla, Rut Queralt,
Gerard Toset I Míriam Ferré.
Crec que l'entitat sempre ha segut especial per la germanor que hi ha entre alumnes, mestres, gent de la junta, etc. És com una gran família on tothom té una cosa en comú: l'amor per la música.

DUNIA PLA
Alumna i cantaire dels cors infantils i del cor jove.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

HONOR SOCIETAT 2023, UN GRAN HONOR PER A JOVENTUTS UNIDES

PUJA LA NIT COM UN HIMNE DE SAFO. Record i agraïment d'un Concert de Sant Jordi

MUNTANYES DEL CANIGÓ

M'AGRADA LA CORAL!

ANSELMO: EL CAMÍ DELS HEROIS