TANTES EXPERIÈNCIES VISCUDES!

EMÍLIA BALADA   
La meva entrada a Joventuts Unides va ser, en certa manera, fortuïta a causa que no en feia compte, de formar part de la coral malgrat que sempre m'ha agradat cantar; i més des que em vaig casar amb el meu marit, Daniel.
Va ser a les poques setmanes d'integrar-se Daniel a la coral  que jo vaig acompanyar-lo en un assaig, que en aquella ocasió es feia a l'església. Quan em va veure Andreu asseguda en un banc, al moment es va acostar i em va animar a cantar. Jo en un principi li vaig dir que no, potser em feia vergonya, no ho sé; però, a la setmana següent, insistí de nou i aquesta vegada, amb els reforços de Felisa Tomàs i Mª Carmen Garcia, no vaig tenir més remei que incorporar-me o almenys provar-ho.
Concert de Santa Cecília al Cinema Club Modern. Repertori de sarsuela.
El meu lloc a la coral, en principi, va ser de soprano al costat de Mari, que aleshores també ho era; però al poc temps es va fer una estructuració de les veus i igual Mari com jo ens passaren a contralts, i fins avui.
Sempre li estaré agraïda a Andreu per la seva insistència. Al llarg de tots aquests anys, igual al meu marit com a mi, ens ha omplert espais mai no pensats. Vaig anar també a Montserrat a l'any 1975, a la Trobada de Cant juntament amb Andreu, Marga Ortiz, i Dani. Una experiència que mai no oblidaré. Aquell acolliment, aquella pau, el tracte rebut a dintre d'aquelles parets marca per sempre.
Plaça de Catalunya de Barcelona. Els participants en una actuació al Palau de la Música Catalana. D'esquerra a dreta: Olga Sabaté, Anna ..., Daniel Cervera, Emilia Balada, Albertina Llobregat i Ma. Carmen Querol
Joventuts Unides sempre ha sigut una escola exemplar vers la formació musical i humana dels més joves. D'això no ens escapem els grans, en els quals les experiències viscudes han fet possible unes amistats que possiblement en un altre lloc no hauríem conegut.
Són molts els viatges fets amb Joventuts Unides i tots emotius i interessants. Destacaria les actuacions al Palau de la Música, Montserrat, Palau Sant Jordi, Sagrada Família, Loiola (País Basc), Andalusias, Tivisa, l'Alguer, Eivissa, la Vall d'en Bas (Garrotxa), Castelló, València, per totes les comarques veïnes i un gran etc. Però, pel damunt de tots, potser encara hi serien els intercanvis amb la Jove Orquestra de Munic a la mateixa capital. Com podem oblidar tantes experiències viscudes?
1993. Concert a les Preses (la Vall d'en Bas - Garrotxa)
Els directors que he conegut, com a veterana que sóc, han sigut pràcticament tots començant per Andreu, Núria Tomàs, Esmeralda, Cinta Ollé i Josep Ollé;  tots ells ens han aportat i aporten diferents models d'expressar la música, de sentir-la i viure-la. Tots plegats han fet possible que vagi creixent l'entitat amb tan bona harmonia i germanor. Gràcies a tots i totes!
Joventuts Unides: Feliç Aniversari i per molts anys més que ho puguem celebrar tots plegats.
EMILIA BALADA. Cantaire.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

HONOR SOCIETAT 2023, UN GRAN HONOR PER A JOVENTUTS UNIDES

PUJA LA NIT COM UN HIMNE DE SAFO. Record i agraïment d'un Concert de Sant Jordi

MUNTANYES DEL CANIGÓ

M'AGRADA LA CORAL!

ANSELMO: EL CAMÍ DELS HEROIS