RONDALLES, HAVANERES, BEL CANTO

LLUÍS SANDOVAL   
Assaig de la Coral Polifònica. Foto dels
puntuals de les 21:30. D'esquerra a dreta:
Eloi Sebastià, Toni Capseta,
Lluís Sandoval, Joan Segura, Albert Queralt,
Josep Queralt, Rosa Vinyals, Laura Jiménez,
Natàlia Jiménez i Josep Ollé.
En principi, faig una mica d'història de la meva relació amb Joventuts Unides. Vaig començar la meva presa de contacte amb l'entitat ara deu fer nou anys aproximadament, quan vaig demanar-li a Albert si ell podria fer-me classes de guitarra, perquè jo, des de sempre, he sigut un enamorat d'aquest instrument (als divuit anys vaig tenir la meva primera guitarra). Era aquella una època en què a una persona com jo no li quedava temps per dedicar-se a estudiar solfeig, primer perquè no tenia mitjans econòmics i totes les meves hores les havia de dedicar a treballar ja que tenia una família a mantenir. Eren altres temps, altres circumtàncies, i altres indrets del país. Com deia, li ho vaig demanar a Albert, però en aquells moments no devia tenir la disposició de poder donar-me unes clases, i així va quedar.

No em vaig desanimar i vaig seguir indagant, i tenia fins i tot la intenció d'anar-me'n a un altre poble, Vinaròs, Tortosa, etc. on pogués trobar algú que me'n pogués ensenyar; jo ja tocava una mica com a autodidacta, pero volia aprendre'n més.
Ídem: Josep Ollé, Albert Queralt,
Albertina Llobregat, Acoraida Arasa,
Joan Segura i Lluís Sandoval.
No vaig tardar molt a poder incorporar-me en una rondalla que es va fer a Joventuts Unides i que liderava Gregori Mestre, això sí, sent alumne de l'entitat. D'aquesta manera, he estat vinculat a Joventuts Unides des del 2007 fins avui. I d'aquí va sortir la rondalla del Chupinazo més tard, nodrint-se sempre amb alumnes veterans; o el grup d'havaneres, els Companys de la Sénia; i, quan aquest es va desfer, la Rondalla del Carrer Major.

Ara, per últim, algú ja s`ha incorporat a la Coral Polifònica, i jo personalment també vull provar sort amb el bel canto. Aquest és el resum del meu pas per l'entitat.
Felicitats per aquests 50 anys!!
LLUÍS SANDOVAL

Exalumne, cantaire de la Coral Polifònica

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

HONOR SOCIETAT 2023, UN GRAN HONOR PER A JOVENTUTS UNIDES

PUJA LA NIT COM UN HIMNE DE SAFO. Record i agraïment d'un Concert de Sant Jordi

MUNTANYES DEL CANIGÓ

M'AGRADA LA CORAL!

ANSELMO: EL CAMÍ DELS HEROIS