JOVENTUTS UNIDES, UNA ENTITAT DE MÚSICA I CONVIVÈNCIA

GERARD TOSET   
Sóc Gerard Toset, i aquest any es compleix el 50è aniversari de l'escola de música Joventuts Unides. Jo vaig començar amb la música als 4 anys amb solfeig. No recordo ben bé com va ser aquella època, però puc intuir que va ser productiva perquè no m'ho vaig deixar.
Al cap d'un temps es va formar la coral infantil, on vaig coneixer Cinta Ollé i Josep Ollé. Jo anava content a cantar i en aquells temps només n'érem una dotzena, però junts sonava molt bé.
Va arribar la roda d'instruments, on vaig escollir el violí i encara hi continuo. Em vaig fer content quan, per fi, Núria Tomàs, que era la meva mestra, em va dir que podia endur-me'l a casa, però quan vaig saber que era per estudiar em vaig desanimar, perquè estudiar no és que m'agradés molt. Tot i això, vaig acabar assimilant la idea i a casa practicava.
2013. Intercanvi amb la coral de
Mallorca. D'esquerra a dreta:
Gerard Toset, Maria Toset i
Paula Pons. Al Pantà.
Vaig seguir amb solfeig, coral i instrument, fent concerts i sortides. El 2009 vam inagurar la nova escola i vam fer la cantata de la Ratapasteres, una de les meves preferides. Poc després es va celebrar el 45è aniversari de l'entitat.
També recordo el concert de cançons de dibuixos animats, on em vaig disfressar de Lucky Luke i Oliver Benji. Un gran concert. I, com no, una sortida que sempre es quedarà als nostres caps, l’intercanvi amb la coral de Mallorca. El primer any van venir ells aquí, on van romandre 3 dies. Jo vaig acollir na Paula Pons.
Quan van marxar tots voliem que l’any passés ràpid per poder anar nosaltres. Per fi va arribar el dia en què marxavem. Vam anar amb vaixell i els meus amics, amigues i jo no vam dormir en tota la nit de l’emoció. Al dia següent ens adormíem cantant. Em va acollir en Jaume, amb Jordi Llaveria i Dragos Bandi. Vam passar uns dies emocionants i divertits, amb activitats i concerts, però igual que tot el que comença, s’acaba, i vam tornar a la Sénia. Encara esperem repetir-ho.
2014. Montserrat. D'esquerra a dreta: Andreu Ricart, Gerard Toset, Aida Escubedo,
Dana Sabaté, Maria Toset i Danae Castell.
Els anys han anat passant, amb concerts i cançons. Vaig entrar al conjunt instrumental, i més tard em van passar al Conjunt instrumental avançat. Els mestres anaven passant i canviant, i jo creixia amb música, fins que hem arribat al 50è aniversari de l'entitat.

Moltes felicitats Joventuts Unides, i per 50 més!
GERARD TOSET
Alumne i cantaire

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

HONOR SOCIETAT 2023, UN GRAN HONOR PER A JOVENTUTS UNIDES

PUJA LA NIT COM UN HIMNE DE SAFO. Record i agraïment d'un Concert de Sant Jordi

MUNTANYES DEL CANIGÓ

M'AGRADA LA CORAL!

ANSELMO: EL CAMÍ DELS HEROIS