DIA 19. APRENDRE JUGANT

DIARI PERSONAL
Dimecres 22 d'abril
Alexia i la seua germana, amb la paradeta de Sant Jordi
Hola diari!

Demà és Sant Jordi i els deures d’aquesta setmana estan relacionats amb aquest dia. Jo he de fer una poesia per a castellà i la meva germana ha de fer una paradeta de Sant Jordi i gravar-ho en un vídeo. Ha de treballar l’expressió oral, l’expressió corporal i matemàtiques. Primer, hem tret totes les coses d’un moble del menjador perquè ens fes de llibreria. Tot seguit, hem buscat totes les novel·les i llibres d’història dels meus pares, els contes de quan érem petites, alguns dels que llegeix la meva germana últimament i tots els meus, que ella ha qualificat com a “llibres d’adolescents”. Després hem col·locat tots els llibres per diferents apartats: història, cuina, esports, adolescents, infantils i per a nens que aprenen a llegir. Ens ha quedat molt bé. Ella ha tret la caixa registradora per a fer-ho més real. I jo he fet de compradora mentre ella m’havia d’explicar on tenia els llibres i me’ls havia de cobrar. 

Aquesta activitat ens ha agradat molt i he pensat que es molt divertit aprendre moltes matèries a partir del joc. Fer de venedora de llibres crec que li ha servit per expressar-se correctament, ja que ho havia de fer davant d’una càmera i al principi estava molt nerviosa. També ha practicat matemàtiques sense adonar-se’n, ja que li he comprat un llibre amb descompte i un altre sense. Ha hagut de calcular el preu de tot i després m’havia de tornar el canvi perquè li he donat de més. L’expressió corporal no ha estat gaire difícil per a ella, ja que és molt expressiva, però també ho ha treballat sense adonar-se’n. Penso que és un bon mètode d’ensenyament i d’aprenentatge i que es podrien fer moltes més activitats d’aquesta manera. Al ser més visual i imitant un fet quotidià, com és anar a comprar, penso que s’entén millor i ho memoritzes més fàcilment. 

Totes les assignatures haurien de ser així!

Fins demà!

ALEXIA BARREDA SERRA
Alumna de 3r d'ESO

Comentaris

Janinbel ha dit…
Molt be Alexia !!! dones suport a les noves formes d'apendre a partir del joc!!! es una manera positiva i eficaç d'apendre.

Entrades populars d'aquest blog

HONOR SOCIETAT 2023, UN GRAN HONOR PER A JOVENTUTS UNIDES

PUJA LA NIT COM UN HIMNE DE SAFO. Record i agraïment d'un Concert de Sant Jordi

MUNTANYES DEL CANIGÓ

JOVENTUTS UNIDES, PREMI CLAVÉ 2023

... ON SIGUEU, CANTEU I FEU CANTAR!