DIA 10. NETEJA


DIARI PERSONAL
Dissabte 11 d'abril

La Sénia. Posta de sol durant el confinament.
(Foto: Mari Carmen Garcia)
Hola!!

Són les deu de la nit i estic cansadíssima: avui la meva mare s’ha tornat boja i ha dit que tocava neteja general i amb profunditat. Hem començat a primera hora i hem estat tot el dia. Cadascú ha començat a la seva habitació amb canvi de llençols, organització de calaixos i prestatges ben nets i ordenats. Després hem continuat pels banys, on hem tret tot el que hi havia, hem tirat un munt de coses que no fem servir i no sé per què ho guardàvem. Al calaix on tenim les gomes del pèl, diademes, ganxets, etc., li feia molta falta una reorganització: encara guardàvem coses de quan érem nadons. També hem netejat les manises dels dos banys. A continuació, hem passat al menjador, on, a part de llevar la pols de totes les coses que tenim, hem organitzat tots els calaixos, llibres, CD, cables, hem apartat el sofà i hem netejat per tots els racons. Després li ha tocat a la cuina; aquí no ha segut tan exagerat, perquè el meu pare ja porta uns dies organitzant i netejant. Ah! M’he deixat que també hem fet tots els vidres de casa.

La meva reflexió d’avui ha estat sobre totes les persones que es dediquen a la neteja. Penso que és una feina molt dura i molt poc agraïda. No em puc imaginar cada dia fent aquesta feina i per diferents cases per poder tenir un sou mínim i poder menjar. És molt dur, pesat i cansat; més d’una vegada hauríem parat per jugar o mirar el mòbil i aquesta gent que s’hi dedica no pot parar perquè és el seu treball habitual. La meva veïna es dedica a netejar per diferents cases i l’he sentit parlar amb la meva mare que cobra molt poc; com que només fa unes hores a la setmana guanya molt poquet. Potser fins i tot algunes famílies es queixen perquè no troben les coses ben fetes… Crec que en general no s’haurien de queixar sinó agrair la feina que fan. Encara que sigui dur i pesat, sí que és admirable quan tens la casa neta i totes les coses estan organitzades i al lloc que els correspon. Jo estic orgullosa de la feina feta, perquè està tot molt organitzat com a mi m’agrada.

Fins demà!

ALEXIA BARREDA SERRA
Alumna de 3r d'ESO

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

HONOR SOCIETAT 2023, UN GRAN HONOR PER A JOVENTUTS UNIDES

PUJA LA NIT COM UN HIMNE DE SAFO. Record i agraïment d'un Concert de Sant Jordi

MUNTANYES DEL CANIGÓ

JOVENTUTS UNIDES, PREMI CLAVÉ 2023

... ON SIGUEU, CANTEU I FEU CANTAR!